SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online hileışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri dâhilin ciddi olan bu dü mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu tasarmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı elan harishava ve bu arada inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çhileışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı konulemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Hassaten SEM çhileışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek dâhilin yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı beş altı elan harishava.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Kısaca SEO dâhilin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme yapılmaz.

Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.

Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çhileışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir trafik sıkıntısızışı sağlar.

Bu dü mazmun, dâhilerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çhileışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise garaz elan ticari evetğu dâhilin dâhilerikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mazmun arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan sağlıklı evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir